Sažetak:
Projekt ‘Bolje škole’ predstavlja sustavnu analiza postojećih školskih prostora i novih saznanja iz različitih disciplina (pedagogije, didaktike itd.) u cilju sublimiranja svih spoznaja, relevantnih za područje istraživanja, u cjelinu koja bi omogućila kreiranje savremenih okruženja za odgoj i obrazovanje.
Doprinos ovoga istraživanja se može promatrati dvojako, sagledava se kroz dvije međusobno isprepletene perspektive. Prva perspektiva obuhvaća arhitektonsko-građevinski aspekt, gdje se kroz analizu i proučavanje normi i mjerila arhitekture osnovnih škola može doprinijeti boljem razumijevanju usklađenosti prostornih koncepata i društvenih potreba. Druga perspektiva uzima u obzir različita pedagoška istraživanja, i prijedloge ‘boljih škola’ kroz razmatranje utjecaja prostornog uređenja škole na procese odgoja i obrazovanja.
Rezultati projekta će biti čitljivi kroz inovirane opise programa osnovnih škola, univerzalnog prostora za učenje, normativa prostora i opreme osnovnih škola, te pregled i smjernice za izbor odgovarajućih materijala i konstrukcija.
Utjecaj istraživanja je vidljiv i u dijelu propitivanja tradicijskih obrazaca kreiranja školskih zgrada, kako bi se odredili potencijali za inovacije u ovom području. Očekuje se i prepoznavanje značaja i pozicioniranje arhitektonske discipline u odgovarajuću relaciju ka izradi normativnih akata vezano za planiranje i izgradnju zgrada osnovnih škola.
Trajanje projekta: 2023.- 2024. g.
Finansiranje: Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo
Voditeljica: Doc.dr. Senaida Halilović-Terzić
Učesnici/istraživači: V.prof. Mladen Burazor, Doc.dr. Renata Androšević, V.asist.Nadira Kuljuh Bolić MA, V.asist. Amina Mihmić, V.asist. Zulejha Šabić-Zatrić.
URL:
Status: U realizaciji